Skip to main content

Geplande werken Aalst - DOM-002/15/017-D

Begindatum werken
08-02-2017
Einddatum werken
31-07-2017
Effect op de waterlevering
wateronderbreking
Begindatum
03-03-2017
Einddatum
03-03-2017
tussen 08u00 en 16u00
Locatie
  • Maaldershofstraat (9310)
  • Petronellaberg (9310)
Wat is er aan de hand?

We verplaatsen het leidingennet om ruimte te maken voor riolering en andere nutsinfrastructuur.

Welke werken?

We vernieuwen de waterleiding. De bestaande waterleiding blijft voorlopig nog in gebruik: pas wanneer alle huizen in de straat aangesloten zijn op de nieuwe leiding, verwijderen we de oude leiding. Het voordeel van deze manier van werken is dat je geen lange periode zonder water zit.

Tijdens de werken

Wanneer we aan het werk zijn, is het mogelijk dat er tijdelijk geen water uit de kraan komt. We informeren je hierover via deze webpagina en per sms, e-mail of verwittigingskaartje. In sommige gevallen moeten we bij je thuis aan de drinkwateraftakking werken. Dan maken we een afspraak.

(Geluids)overlast is mogelijk, door de graafmachines of het werkverkeer in de straat. Misschien is je oprit tijdelijk niet toegankelijk of moet je ergens anders parkeren, omdat de straat is opengebroken.

Verder kan het zijn dat je je vuilnisbak op een andere plaats moet aanbieden, omdat de vuilniswagen de straat niet kan inrijden.

Voor het spoelen van de leidingen en het nemen van stalen gebruiken we standpijpen. Hierbij gaat er water verloren, maar dit is noodzakelijk om de drinkbaarheid van het leidingwater te garanderen.

Meer informatie

Via deze pagina houden we je op de hoogte. Heb je toch nog vragen? Bel ons dan op het nummer 078 35 35 88.

Wat is er aan de hand?

Door een breuk in een waterleiding heb je tijdelijk geen water. Wij stellen alles in het werk om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Tijdens de wateronderbreking

Laat alle kranen dicht en schakel de toestellen uit die aangesloten zijn op het waternet: boiler, wasmachine, vaatwasser, waterverzachter,…

Wanneer de storing is opgelost

In lege binnenleidingen die opnieuw vollopen, komen soms deeltjes los die problemen kunnen veroorzaken aan de boiler, het toilet,…

  • Komt er bruin of troebel water uit de kraan? Zet dan na de werken de koudwaterkranen gedurende enkele minuten open. Haal wel eerst het zeefje uit de kranen, zodat het niet verstopt.
  • Toiletten zijn gevoelig aan verstopping. Spoel ze daarom pas op het laatst door.
  • Wacht even met wassen tot je weer helder water hebt. Heb je al een was aangezet? Hou de was dan nat en was opnieuw zodra het water uit de kraan weer helder is. Zo voorkom je dat er vlekken in het wasgoed achterblijven.
  • Komt er minder water uit de kraan? Dit komt omdat de waterdruk zich weer moet herstellen. De druk neemt langzaam weer toe.
    Woon je in een appartementsgebouw (2de verdieping of hoger), dan moet de drukverhogingsinstallatie misschien worden heropgestart. Neem hiervoor contact op met de eigenaar of de vereniging van mede-eigenaars.

Meer informatie

Via deze pagina houden we je op de hoogte. Heb je toch nog vragen? Bel ons dan op het nummer 078 35 35 88.