Skip to main content

Geplande werken Gent

Begindatum werken
28-10-2019
Einddatum werken
31-01-2020
Effect op de waterlevering
verminderde druk
Begindatum
28-11-2019
Einddatum
04-12-2019
gedurende enkele uren tussen 08u00 en 16u00
Locatie
  • Stropstraat (9000) vanaf 1
  • Meersstraat (9820) vanaf 14

Wat is er aan de hand?

Door een storing is er momenteel minder waterdruk. Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Wanneer de storing is opgelost

In lege binnenleidingen die opnieuw vollopen, komen soms deeltjes los die problemen kunnen veroorzaken aan de boiler, het toilet,…

  • Komt er bruin of troebel water uit de kraan? Zet dan na de werken de koudwaterkranen gedurende enkele minuten open. Haal wel eerst het zeefje uit de kranen, zodat het niet verstopt.
  • Toiletten zijn gevoelig aan verstopping. Spoel ze daarom pas op het laatst door.
  • Wacht even met wassen tot je weer helder water hebt. Heb je al een was aangezet? Hou de was dan nat en was opnieuw zodra het water uit de kraan weer helder is. Zo voorkom je dat er vlekken in het wasgoed achterblijven.
  • Komt er minder water uit de kraan? Dit komt omdat de waterdruk zich weer moet herstellen. De druk neemt langzaam weer toe.
    Woon je in een appartementsgebouw (2de verdieping of hoger), dan moet de drukverhogingsinstallatie misschien worden heropgestart. Neem hiervoor contact op met de eigenaar of de vereniging van mede-eigenaars.

Meer informatie

Via deze pagina houden we je op de hoogte. Heb je toch nog vragen? Bel ons dan op het nummer 078 35 35 88.

--------------------------------------------------------------------------------

Que se passe-t-il ?

En raison d’un dysfonctionnement, il y a actuellement moins de pression d’eau. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème dans les plus brefs délais. Nous nous excusons pour l’inconfort occasioné.

Lorsque le dysfonctionnement est résolu

Dans les conduites intérieures vides qui se remplissent à nouveau, il arrive que des particules se libèrent et causent des problèmes à la chaudière, aux toilettes ...

  • Avez-vous de l’eau brune ou trouble ? Après les travaux, ouvrez les robinets d’eau froide pendant quelques minutes. Retirez d’abord les filtres des robinets pour éviter qu’ils ne se bouchent.
  • Les toilettes se bouchent facilement. Par conséquent, tirez la chasse en dernier lieu.
  • Attendez quelques instants avant de laver votre linge que l’eau soit à nouveau claire. Vous avez déjà lancé un programme de lavage ? Gardez le linge humide et lavez-le à nouveau dès que l’eau du robinet est à nouveau claire. Vous éviterez ainsi des taches sur votre linge.
  • Vous avez moins d’eau au robinet ? C’est que la pression de l’eau a diminué. La pression initiale ne revient que progressivement.
    Si vous habitez dans un immeuble d’appartements (2e étage ou plus haut), l’installation de surpression doit être peut-être redémarrée. Prenez contact à cet effet avec le propriétaire ou l’association des copropriétaires.

En savoir plus ?

Nous vous tenons au courant via cette page web. En cas de questions supplémentaires, appelez-nous au numéro 078 35 35 88.